SUDOKU TURNIR
Prvo kolo Školskog sudoku turnira biće održano u četvrtak, 31. marta 2016. godine u 1310h (međusmena). Prijavljivanje za učešće je kod predmetnih nastavnika matematike.
Vaša Matematička sekcija
ORGANIZACIJA RADA SEKCIJE
Tema sekcije u školskoj 2014/15. godini: Praktična i primenjena matematika
Cilj sekcije je, pre svega, popularizacija matematike i motivisanje za njeno učenje. Želimo da učenici kroz praktične i primenjene zadatke i matematički orijentisane igre i mozgalice obogaćuju znanja, veštine i sposobnosti, a sa druge strane razbijaju rasprostranjene predrasude da je matematika teška, nerazumljiva, dosadna i uglavnom nekorisna.
Organizacija rada i aktivnosti
Aktivnosti Matematičke sekcije će tokom školske 2014/2015. godine obuhvatati dva segmenta rada, koja se međusobno dopunjuju i prožimaju.
Prvi segment podrazumeva redovne susrete sekcije na kojima će biti predstavljen istorijski razvoj matematike i njenih ideja, rešavani i prezentovani različiti zanimljivi praktični problemi i primene matematike u drugim naukama. Ovi susreti će se održavati u proseku dva puta mesečno u međusmeni, u trajanju jednog školskog časa. Sadržaji će biti prilagođeni uzrastu i interesovanjima polaznika sekcije, a metode, tehnike i načini rada odabrani tako da aktiviraju i motivišu učenike za rad. Praktični zadaci i teme su osmišljeni tako da razvijaju logičko, kritičko i stvaralačko mišljenje i zaključivanje i nisu striktno vezani za program redovne nastave.
Drugi segment rada sekcije predstavlja realizaciju tri školska turnira: Nedeljni zadatak, Sudoku turnir i Turnir u slaganju Rubikove kocke i jednog foto konkursa „Rešite da više ne grešite“. Planirano je da na turniru Nedeljni zadatak bude objavljeno 15-20 zanimljivih matematičkih zadataka vezanih za ovogodišnju temu sekcije. Najkreativnija rešenja ovih zadataka biće predstavljena na susretima sekcije. Za zainteresovane učenike će biti održana obuka/priprema za Sudoku turnir i Turnir u slaganju Rubikove kocke. Ove obuke će biti držane subotom, u trajanju 3-4 školska časa.
Cilj foto konkursa „Rešite da više ne grešite“ je da učenici kritički procenjuju informacije koje dobijaju iz sveta oko sebe. Autori bi trebalo da uočavaju različite matematičke nelogičnosti, nepravilnosti, računske i druge greške u sopstvenom okruženju, fotografišu ih i fotografije dostave u skladu sa propozicijama konkursa. Planirano je da najbolje plasirani učenici na turnirima i foto konkursu budu nagrađeni.
Učenici i ostali zainteresovani će školske turnire moći da prate preko oglasne table škole i bloga Matematičke sekcije http://matsekcija.wordpress.com/, tok foto konkursa na Fejsbuk strani https://www.facebook.com/matsekcija, dok će se aktivnosti sekcije najavljivati preko školskog sajta, oglasne table škole i Fejsbuk strane sekcije.
U okviru sekcije biće organizovane posete različitim matematičkim i drugim naučnim manifestacijama, izložbama i predavanjima, kao i učešće polaznika sekcije u različitim radionicama.
Sekcija će i ove godine nastaviti uspešnu saradnju sa matematičkim sekcijama drugih škola, Matematičkim društvom „Arhimedes“, Udruženjem „Milutin Milanković“, Centrom za promociju nauke, Milošem Stojanovićem – bivšim učenikom Četvrte gimnazije i prvakom Srbije u rešavanju Rubikove kocke, kao i ostalim institucijama, organizacijama i zainteresovanim pojedincima.
Koordinator sekcije Miodrag Savović
Igrajmo se kroz učenje, učimo kroz igru!
Kako se rešava nedeljni zadatak?
1. zadatak – Orasi – rešenje i spisak rešavaca
2. zadatak – Kako najbrže preko reke
2. zadatak – Kako najbrže preko reke – rešenje i spisak rešavača
3. zadatak – 2012-cifren broj – rešenja i spisak rešavača
4. zadatak – Konjički skokovi – rešenja i spisak rešavača
5. zadatak – Časovnici dr Votsona
5. zadatak – Časovnici dr Votsona – rešenja i spisak rešavača
6. zadatak – Razrezivanja kruga
6. zadatak – Razrezivanja kruga – rešenja i spisak rešavača
7. zadatak – Diofantov životni vek
7. zadatak – Diofantov životni vek – rešenja i spisak rešavača
8. zadatak – Dovitljiva merenja
8. zadatak – Dovitljiva merenja – rešenja i spisak rešavača
9. zadatak – Bubamarin let – rešenja i spisak rešavača
10. zadatak – Matematički apsurdi
10. zadatak – Matematički apsurdi – rešenja i spisak rešavača
11. zadatak – Snela koka jaje – rešenje i spisak rešavača
12. zadatak – Presipanje vina – rešenje i spisak rešavača
13. zadatak – Novogodišnja jelka
13. zadatak – Novogodišnja jelka – rešenje i spisak rešavača
14. zadatak – Magični kvadrat – rešenje i spisak rešavača
15. zadatak – Igranje brojevima
15. zadatak – Igranje brojevima – rešenje i spisak rešavača
Rezultati prvog kola SUDOKU turnira
16. zadatak – Mornar Popaj – rešenje i spisak rešavača
Rezultati drugog kola SUDOKU turnira
17. zadatak – Zemljin prsten od kanapa
17. zadatak – Zemljin prsten od kanapa – rešenje i spisak rešavača
Rezultati trećeg kola SUDOKU turnira
18. zadatak – Tri sina – rešenje i spisak rešavača
19. zadatak – Pekmen – rešenje i spisak rešavača
Rezultati finala SUDOKU turnira
20. zadatak – Karike – rešenje i spisak rešavača
21. zadatak – Kraljevski miraz
21. zadatak – Kraljevski miraz – rešenje i spisak rešavača
22. zadatak – Igra oduzimanja – rešenje i spisak rešavača
23. zadatak – Gozba na livadi – rešenje i spisak rešavača
24. zadatak – Kružno trčanje – rešenje i spisak rešavača
25. zadatak – Brojanje ovaca – rešenje i spisak rešavača
26. zadatak – Sportista godine
26. zadatak – Sportista godine – rešenje i spisak rešavača
27. zadatak – Makazama do kvadrata
27. zadatak – Makazama do kvadrata – rešenje i spisak rešavača
28. zadatak – Zbrka oko godina
28. zadatak – Zbrka oko godina – rešenje i spisak rešavača
29. zadatak – Pismeni zadatak – rešenje i spisak rešavaša
30. zadatak – Prošarani kvadrat
30. zadatak – Prošarani kvadrat – rešenje i spisak rešavača
Rezultati skolskog matematickog turnira Nedeljni zadatak
Rezultati turnira u rešavanju Rubikove kocke
Predstavljanje Matematičke sekcije
Matematička sekcija je školske 2012/13. godine, nakon niza godina, obnovila svoj rad. Koordinator sekcije je Miodrag Savović, profesor matematike, a ovogodišnja tema su „Matematičke igre i mozgalice“.
Sadržaj rada sekcije podelili smo na nekoliko oblasti:
• Matematičko – logički testovi, pitalice i mozgalice
• Jednostavnije kombinatorno – strategijske igre
• Sudoku (sa organizovanjem sudoku turnira)
• Rešavanje Rubikove kocke (u slučaju zainteresovanosti učenika i turnir)
• Ko još nije igrao iks-oks i mlin („mice“)?
• Kombinatorno – strategijske igre:
Igre šale
Igre brojevima
Ideja simetrije u matematičkim igrama
Igre sa dve gomile kamenčića (Cjanšic)
• Matematičke igre na takmičenju „Misliša“:
Ko će prvi reći 100?
Kako da ne uzmem poslednji kamičak?
Planirali smo da u okviru sekcije pripremamo i objavljujemo zanimljive nedeljne zadatke namenjene svim učenicima škole. Za svaki zadatak objavićemo spisak uspešnih rešavača, kao i najzanimljivija i najkreativnija rešenja.
Kroz sadržaje ove sekcije učenici će se upoznati sa nekim od mozgalica i igara koje su se širom sveta igrale od davnina, igraju se i danas, a pri tome imaju zanimljivu matematičku osnovu. Radi se o mozgalicama, pitalicama i testovima koje može rešavati kako jedan, tako i više učenika (tim). Matematičke igre spadaju u tzv. strategijske igre sa dva igrača, gde igrač, postupajući po pravilima igre, može otkriti postupak, tzv. strategiju, koja jednom od igrača omogućava da pobedi (ili bar da ne izgubi), ma kako igrao njegov protivnik. S obzirom na mnoštvo ideja koje se u igrama javljaju, skoro da je nemoguće izvršiti klasifikaciju matematičkih igara, pa i teme navedene u sadržaju rada nemaju neke čvrste okvire.
Podrazumeva se da se ovde nećemo baviti igrama na sreću, niti igrama u kojima rezultat zavisi od niza slučajnih okolnosti.
Spoljni saradnici u realizaciji sekcije biće Matematičko društvo „Arhimedes“, Centar za promociju nauke, Miloš Stojanović – bivši učenik Četvrte gimnazije i prvak Srbije u rešavanju Rubikove kocke i ostale institucije, organizacije (donatori nagrada za turnire) i zainteresovani pojedinci.
Susreti će se održavati petkom u međusmeni, od 1315 sati, u trajanju jednog školskog časa, a ponekad i vikednom u trajanju 3-4 školska časa, u skladu sa potrebama pojedinih tema i slobodnog vremena saradnika.