header-slika

Novinarska sekcija

 

Učenici IV gimnazije u poseti Jevrejskom istorijskom muzeju

Učenici I-2, u organizaciji i pratnji prof. srpskog jezika i književnosti Jasmine Ognjenović i prof. matematike i odeljenjskog starešine Miodraga Savovića, posetili su Jevrejski muzej. Upravnica Muzeja, Vojislava Radovanović, ljubazno nas je dočekala i zanimljivim govorom privukla našu pažnju. Obišli smo stalnu postavku koja predstavlja jevrejsku istoriju, kulturu i običaje.Videli smo mnogo slika, raznovrsnih spisa, različitih istorijskih izvora, tekstova i trodimenzionalnih eksponata. Najsnažniji utisak na nas je ostavio „susret uživo“ sa primercima prave Tore o kojoj smo učili u školi. Poseta ovom zanimljivom i lepom muzeju nam je proširila vidike i zainteresovala nas za dalja istraživanja.

/decembar 2016.god./

 

 

 

MATURANTI NA IZLOŽBI U JEVREJSKOM ISTORIJSKOM MUZEJU

Učenici četvrtog razreda naše Gimnazije su, u petak, 18. decembra, posetili Jevrejski istorijski muzej. Sa Vojislavom Radovanović, upravnicom Muzeja, obišli su prvo stalnu postavku Muzeja i upoznali se sa životom i običajima Jevreja. Zatim su imali priliku da pogledaju novu, sjajnu Izložbu „Jevreji Srbije – oficiri Vojske Kraljevine Jugoslavije“ (autor Vojislava Radovanović). Ova izložba je svojevrsni nastavak prethodne („Jevreji Srbije u Prvom svetskom ratu“) i prikazuje ukupno 38 oficirskih dosijea – kolaža dokumenata na srpskom jeziku, o izgledu, profesijama i ličnom životu Jevreja. Učenici su sa pažnjom slušali priču o Jevrejima koji su učestvovali u ratovima i uživali u razgledanju dosijea rezervnih oficira i profesionalnih vojnika, kao i njihovih pojedinačnih i grupnih fotografija. U Muzeju su bili izloženi i crteži Moše Mevoraha pod nazivom „Portreti iz nemačkih zarobljeničkih logora 1941“.

Poseta Izložbi ostavila je snažan estetski i vizuelni utisak na učenike i upotpunila saznanja koja su stekli na časovima istorije i književnosti.

Novinarska sekcija:  Ivana Nikolić IV-4 (tekst), Natalija Ljubotina IV-4 (fotografije)

“HEROJI BUDUĆNOSTI”

Četvrta gimnazija se, i ove godine, našla među dvadesetak škola iz Srbije koje su se uključile u evropski projekat ,,Heroji budućnosti”. Tim naše škole koji učestvuje na ovom međunarodnom takmičenju čine: učenici – Nikola Veselinović, Aleksa Šurlan, Nikola Damjanović, Nikola Blagić (IV-3) i Marta Budnar (IV-1) uz veliku pomoć Dušana Šoškića (IV-3), koordinator projekta: prof. hemije Milka Kostić i saradnik, prof. likovne kulture, Snežana Paranosić.Oni su, od kraja januara do početka maja, požrtvovano radili na realizaciji svoje ideje i pravili fontanu u dvorištu škole. Sve faze izgradnje učenici su zabeležili na fotografijama, a svečano otvaranje je održano je u utorak, 5. maja. Tom prilikom smo, od direktorke škole Gordane Mihajlović i od članova tima ,,Heroji budućnosti”, saznali više o projektu i utiscima učesnika… Sada ih prenosimo vama…

  • Odakle ideja za učestvovanje na ovakvom takmičenju?

Dobili smo ponudu za učestvovanje i direktorka je predložila da se prijavimo, pošto smo i pre dve godine učestvovali i veoma dobro prošli, pa smo se sada ponovo okupili i nastavili to druženje.
(prof. hemije Milka Kostić)

  • Kako je bilo raditi na projektu? Ko je sve bio uključen?

Bilo je interesantno i, naravno, naporno. Učenici su bili kreativni. Svi su uložili mnogo truda u ove vannastavne aktivnosti. Bilo je dosta predloga pa smo se oko idejnog rešenja konsultovali sa prof. likovnog i sa profesorima fizike koji su nam mnogo pomogli. Tu je bilo uključeno i pomoćno osoblje. Dakle,ovo je bila jedna timska saradnja koja je rezultirala uspehom.  (prof. hemije Milka Kostić)

Na početku, kada su odlučili da prave fontanu, nisu imali jasnu ideju. Bilo je različitih varijanti, a razgovorima smo došli do rešenja koje bi oni mogli tehnički da izvedu. Tako smo odlučili da napravimo kombinaciju nečega što bi bilo ne samo dekorativno, već i funkcionalno, nešto između fontane i staklene bašte. (prof. likovne kulture Snežana Paranosić) 

  • Kako je tekao proces realizacije te ideje?

Prvo smo napravili maketu, 3D model od različitih materijala, na osnovu koje smo videli šta su potencijalni problemi i razradili ih. Kasnije smo napravili tehnički crtež. Imamo i prostor u kome smo radili i ostajali dugo posle časova. Tu smo se, kroz lep razgovor i maketu (koja se tamo i dalje nalazi), upoznali sa kompletnim postupkom izrade onoga što smo zamislili. Učenici su imali vrlo sistematičan pristup i hrabro su ušli u izradu fontane od materijala koje do tada nisu poznavali i sa kojima nisu radili, kao što su gvožđe i čelik, koje je trebalo saviti. Pored toga, oni su prvi put pravili 3D projekat, a bili su ograničeni sredstvima, vremenom, materijalom i njegovim mogućnostima. Rastrčali su se po Beogradu, išli na stovarišta, skupljali flaše i animirali čitavu školu da učestvuje u projektu. Domar naše škole Pera je svima pomagao, naročito oko obrade materijala i postavljanja klupa. Ja sam im pomogla oko idejnog rešenja i tehničke razrade. Davala sam im usmerenja, a oni su došli do rezultata. Ja sam ih uputila u proces i bila tu da pomognem, ali su sve sami realizovali.
(prof. likovne kulture Snežana Paranosić)

  • Koliko će Fontana raditi?

Ona će raditi neograničeno, to jeste poenta priče. Koristi se sunčeva energija i, zahvaljujući tome, ona stalno radi. Učenici koji su je pravili su maturanti, otići će, a ovo će ostati kao uspomena na njih. Imaće i razlog više da ponovo dođu u ovu gimanziju, da vide da li fontana i dalje radi.
(prof. hemije Milka Kostić)

  • Zašto je izabrana plastika i koliko vremena je trebalo da se sakupi taj materijal?

Ceo projekat je konstruisan od otpadnog materijala, koji služi za reciklažu i od obnovljivih izvora energije. Korišćen je ekološki otpad i postavljene su solarne ploče. Svi smo danima skupljali flaše, i stavljali ih u specijalne kante za plastični otpad koje su bile postavljene u holu škole.
(direktorka škole Gordana Mihajlović)

  • Kakvi su Vaši utisci o projektu?

Ovo je povezalo mnogo nauka, a zatim i profesore i učenike u osmišljavanju. Bilo bi lepo da ovo sačuvamo jer će napraviti pozitivan ambijent i podstaći sve nas da svoju energiju i kreativnost korisno upotrebimo. Projekat je već medijski veoma propraćen i biće mi drago kada od 15. maja bude počelo glasanje. Tada ćemo biti aktivni i podržati naš tim ,,Heroji budućnosti”. Ovo je podstrek za naredne godine i pozitivne ideje koje možemo da realizujemo kako bismo oplemenili prostor u kome provodimo dobar deo dana.
(direktorka škole Gordana Mihajlović)

Za naš tim i projekat, glasajte na internet stranici chemgeneration.com, od 15. do 25. maja 2015. godine, kada će biti objavljeni rezultati.

Fontana se nalazi u dvorištu gimnazije, a ekipa ,,Heroja budućnosti” se potrudila da ovu ekološku zamisao postavi na mesto na kome učenici mogu da se odmore. Neobično je što u fontani cuirkuliše ljubičasta voda, a prostor oko nje je ukrašen veštačkim i prirodnim cvećem. Očekujemo da će loza koju smo zasadili uskoro pokriti čeličnu konstrukciju. Pored klupa i dalje stoje obeležene kante koje su u našim učenicima razvile novu, i nadamo se, trajnu naviku da vode tačuna o zagađenju životne sredine.

ZA NAŠ TIM ,,HEROJI BUDUĆNOSTI” I NJIHOV PROJEKAT SVAKODNEVNO GLASAJTE OD 15. DO 25. MAJA 2015. GODINE NA INTERNET STRANICI chemgeneration.com REZULTATI ĆE BITI OBJAVLJENI 25. MAJA.

Članovi Novinarske sekcije:
Tekst: Andrea Vešović 3-4, Emilija Mirković 3-4, Ivana Nikolić 3-4 i Milica Bicić 3-5 Fotografije: Nastasija Nastevski 3-4


Završetak projekta Kampanja za medijsku pismenost

 

Kampanju za medijsku pismenost je, u cilju promovisanja kvalitetnog i odgovornog novinarstva, organizovala medijska koalicija, koju čine: Nezavisno udruženje novinara Srbije, Udruženje novinara Srbije, ANEM, Lokal pres i Nezavisno društvo novinara Vojvodine. Ona je podržana  bespovratnim sredstvima USAID-a, i uspešno je sprovedena kroz 25 radionica u toku 2013. i 2014. godine.

 Tokom ovog projekta održani su seminari za učenike i profesore srednjih škola, debate o aktuelnim medijskim pitanjima, prepopruke za online novinarstvo, objavljene su edukativne brošure i kreiran je sajt na temu medijske pismenosti, www.medijskapismenost.net.

Učešće u ovom projektu, čiji je slogan “Ne daj da te spinuju” uzeli su i učenici Četvrte gimnazije. Zahvaljujući tome, imali su priliku da uvide značaj promocije nezavisnog i odgovornog novinarstva, tj. značaj medijske pismenosti, da razviju analiltički pristup medijskim sadržajima, da prošire svest o neophodnosti kritičkog pristupa informacijama i odgovornoj proizvodnji medijskog sadržaja.

Završni događaj  na kome su predstavljeni ključni rezultati projekta, održan je 15. decembra u Medija centru u Beogradu. Njemu su, pored  učenika i njihovih profesora, novinara, autora publikacija i etičkih smernica za novinare, prisustvovali i  ministar kulture i informisanja, Ivan Tasovac, direktorka Misije USAID u Srbiji Azza El-Abd i predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović.

“Smatramo da smo u proteklih 15 meseci tokom sprovođenja projekta Medijska pismenost kod  mladih povećali svest o neophdnosti kritičkog pristupa informacijama iz medija”, izjavio je predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije, dok je direktorka USAID-a,  Azza El Abd poručila da je medijska pismenost veoma bitan faktor za razvoj demokratskog društva. Ivan Tasovac odgovorio nam je na više pitanja…

  • Da li mislite da su novinari, posle svih skorašnjih dešavanja, i dalje nezavisni i da potoji sloboda medija?

Meni se čini da odgovornost za stanje medija pripada apsolutno svima, jer ne možemo preskočiti to da postoj lična odgovornost novinara, da postoji odgovornost urednika, da postoji odgovornost vlasnika medija, odgovornost medijskih udruženja, odgovornost vlasti na svim nivoima, od opštinskog, lokalnog nivoa, do republičkog nivoa… I tek onog trenutka kada svi budu shvatili da je to zajednička odgovornost i da je to zajednički projekat, mi ćemo moći da govorimo o potpunom indvidualnom osećaju slobode.

  • Koliko je Kampanja za medisku pismenost važan projekat?

Mislim da je ovaj projekat apsolutno dragocen, i zato je Ministarstvo kulture i informisanja maksimalno podržalo ovaj projekat.

  • Kakvi su Vaši utisci, kao Ministra kulture i informisanja, o saradnji sa mladim ljudima?

Saradnja sa mladim ljudima je dragocena, ne samo sa onima koji će, ja se nadam, otvoriti jednu sjajniju stranicu našeg novinarstva, već i sa mladim ljudima u školama koji će moći da prepoznaju na koji način pojedini novinari ne shvataju do kraja svoju odgovornost, a to je da informacije budu do kraja proverene. Jedan od vaših predavača je i rekao kako medijska pismenost podrazumeva i prava i odgovornosti, a nekako mi se čini da ovde svi mnogo više vole da se fokusiraju na prava, nego na odgovornosti.

  • Da li će biti sličnih projekata u narednom periodu?

Apsolutno. Ministarstvo kulture i informisanja će naredne godine početi izradu nove Medijske strategije u kojoj će se baviti i medijskom pismenošću.

Novinarska sekcija – Ivana Nikolić  3-4

 

Učenici  3-4  u Jevrejskom istorijskom muzeju

Učenici Četvrte gimnazije su, zajedno sa svojim profesorkama srpskog jezika i književnosti  i  istorije, Jasminom Ognjenović  i  Snežanom Aleksić, posetili  sjajnu  Izložbu  „Jevreji Srbije u Prvom svetskom ratu“. Uživali su u razgledanju 35 fotografija (originala i kopija), odabranih članaka iz „Politike“, dnevniku evakuacije i drugim izloženim eksponatima .  Obuzeti duhom tog davnog, herojskog vremena  koji  se oseća u prostorijama muzeja,  stekli su važna znanja  o nečemu  veoma  bitnom za našu istoriju.

Srpski  Jevreji su se,  rame uz rame sa Srbima, hrabro  borili protiv Centralnih sila u Prvom svetskom ratu. Učestvovali  su  u svim ratovima od 1912. od  1918. kada se najzad zavrsio Veliki rat, a naša zemlja ostala bez milion i više ljudi. Jevreji Srbije su bili časni i hrabri ratnici, požrtvovani  lekari i bolničari. Uvek su,  ravnopravno  sa ostalim građanima, učestvovali  u svemu i među prvima su ispunjavali svoje obaveze. Mnogi su žrtvovali svoje živote za zemlju  u kojoj su živeli.

Posle razgledanja Izložbe, učenici su obišli i stalnu postavku Muzeja.  Vreme je brzo proteklo u  zanimljivom razgovoru sa  upravnicom, Vojislavom Radovanović, kao  i sa profesorkama koje su se potrudile da ostvare korelaciju među predmetima važnim za opštu kulturu…

Članovi Novinarske sekcije su zabeležili  događaj tako što su intervjuisali autorku Izložbe, snimili nekoliko fotografija i napisali tekst o ovoj korisnoj i upečatljivoj vannastavnoj aktivnosti…

Članovi Novinarske sekcije 4. gimnazije: autor teksta Andrea Vešović 3-4, intervju sa autorom izložbe: Ivana Nikolić 3-4, fotografije: Jelena Filipović 3-4 i Anja Stojković 3-4

 

Digitalna pismenost -Fotografija u novinarstvu

Onlajn  nedelja  je godišnja  evropska  digitalna  kampanja  koja uključuje i ohrabruje ljude da koriste nove tehnologije i Internet. U Srbiji se odvija već tri godine za redom,  od 24. do 30. marta.

U okviru ove manifestacije , održano je Predavanje o značaju fotografije u online medijima,  u Udruženju novinara Srbije. kome su prisustvovali članovi  novinarskih sekcija  Prve, Četvrte i Osme beogradske gimanazije.

Naš poznati  fotograf  Zvezdan Mančić, šef Centra za razvoj fotografije, objasnio je  kako je nastala fotogarfija i  ukazao  na vezu  između “ slikanja” i fotografisanja. Naglasio je koliko su bitni kadar, svetlo i  linije, i šta jednu fotografiju čini dobrom i originalnom.

(foto: Miloš Miškov)

Istakao je da je fotografija bitan element u novinarstvu  jer upotpunjava tekst   i značajno utiče na pažnju čitaoca (sliku pogleda 100% ljudi, dok tekst pročita samo 20%).  Mančić je rekao da fotografija mora da bude čista i jasna,  ako želimo da prenese jasnu poruku: “Fotografija je isto što i rečenica. Ako ima slučajno umetnutih objekata, fotografija, kao ni rečenica sa nabacanim rečima,  neće biti dobra. Zato, ako hoćete ozbiljnu fotografiju, morate prvo da smislite šta hoćete da kažete.”

Na kraju ovog  zanimljivog  predavanja, obavestio nas  je da se više o fotografiji u digitalnom svetu može saznati na sajtu Centra za razvoj fotografije, na interent adresi: www.crf.rs.

Članovi naše novinarske sekcije, Ivana Nikolić II-4, Dejana Nikolić II-5, Luka Trbović II-5 i Dušan Počuča II-5,  veoma  su  zadovoljni što su stekli nova, korisna znanja koja će primeniti u svom daljem radu…

Pripremila: Ivana Nikolić II-4

 

 

Obeležavanje Svetskog Dana deteta u našoj školi, novembar 2013.

NOVI USPESI SPORTISTA  ČETVRTE GIMNAZIJE

O tome da je Četvrta gimnazija u Beogradu uvek bila odlična u sportu svedoči niz pehara, medalja i diploma koje krase kabinet profesora fizičkog vaspitanja.  I ove godine je kolekcija upotpunjena mnoštvom nagrada koje su  rezultat  truda i zalaganja  učenika  i profesora. Na opštinskom takmičenju,  najsjajniji pehar su poneli naši odbojkaši, ali i učesnici krosa. Pored toga što su trkači  ekipno osvojila prvo mesto, ni u muškoj , ni u  ženskoj konkurenciji nije bilo nižeg plasmana.  Vojnović Sandra, učenica 2-6 , kao i  Cvijetić Nikola, učenik 2-3,  osvojili su prva mesta, učinivši sve nas jako ponosnim.

Odbojkašicama  je,  i pored  mnogo  uloženog truda ,  veoma  malo  nedostajalo do prvog mesta, pa je  u kolekciju pehara uvršten  još jedan  srebrni.

Treće mesto  su , u neizvesnim borbama, osvojili rukometaši i rukometašice.

Svi su se zaista sjajno borili,  ali i zabavili.  Doneli su našoj Školi  sjajne nagrade.  Čestitamo im na tome!

Dejana Nikolić 2-5, novembar 2013.

 

Intervju sa članovima Dramske sekcije nakon SVURF-a

Veliki zajednički čas u Topčideru  i Izveštaj Novinarske sekcije sa VELIKOG ZAJEDNIČKOG ČASA

Dani budućnosti – Robotika

Upoznavanje veb novinarstva

Gostovanje: Predstavljanje Kube u našoj školi (Intervju sa ambasadorkom Kube Mercedes Martinez Valdes)

    

Novogodišnja pozorišna predstava organizovana u Domu za nezbrinutu decu u Zvečanskoj

   

Novogodišnja predstava prikazana u školi (2013)

 

Frankofonija 2013.

Sajam srednjih škola 2013.

O sekciji

Novinarska sekcija je prvi put osnovana početkom školske 2009/2010. godine. Rukovodilac sekcije je Jasmina Ognjenović, profesor srpskog jezika i književnosti. Sekciju čini 15 članova koji su podeljeni po različitim rubrikama. Učenici su veoma zainteresovani, vredni i kreativni. Njihov rad se može pratiti preko pisane i video forme.

Napravljen je plan i program rada sekcije, sa mogućnošću dorade i izmena u zavisnosti od aktuelnih dogadjaja u našoj Školi. Omogućeno nam je da naučimo osnovne novinarske forme kao sto su novinska anketa, izveštaj sa press konferencije, izveštaj sa dogadjaja, reportaža o dogadjaju, istraživačka reportaža o fenomenu, intervju sa povodom i portretski intervju, i da steknemo iskustvo. Saradjivaćemo sa drugim sekcijama i izveštavati o njihovom radu. Zahvaljujući novinarskoj sekciji učenici, njihovi roditelji, profesori i drugi će biti redovno informisani o svim dogadjajima u Školi putem sajta i panoa. Postoji i mogućnost da pojedini zainteresovani učenici dostavljaju svoje radove iz raznih oblasti – literature,filma,muzike,mode i slikarstva, kao i obaveštenja o svemu što je interesantnog i zanimljivog sadržaja.

Svakog dana sve više se usavršavamo radeći  reportaže sa društvenih dogadjaja, izveštaje i intervjue sa učenicima i profesorima. Ako voliš da pišeš, čitas, budeš informisan i da informišeš druge, onda si na pravom mestu, a to je novinarska sekcija. Nadamo se da će iz ove Škole poteći mnogi budući novinari.