header-slika

Parlament

Prezentacija parlamenta (.ppt download)

Vesti:

Naše učenice Sara Obućina (III)  i Ada Lomić (II razred), članice Učeničkog parlamenta Četvrte gimnazije, 14.4.2018.god. prisustvovale su skupu “Dani demokratske kulture” održanom u Zemunskoj gimnaziji….(IZVEŠTAJ…)

 

Učenički parlament je telo koje treba da:

  • zastupa interese svih učenika u školi
  • opšti interes koji doprinosi boljitku pojedinaca i škole u celini
  • ima lidersku ulogu u školi.

Šta je potrebno da bi parlament funkcionisao:

  • da ima definisanu viziju, ideju o tome šta i kako treba da se promeni da bi se stvorio kvalitetan pomak i u skladu sa očekivanjima većine učenika i nastavnika u školi.
  • učenički parlament treba da se organizuje kao tim, a u isto vreme da se prema školi u celini (posebno u odnosu na učenike) odnosi kao prema timu/zajednici.
  • da razvija veštinu saradnje sa drugima, sinergetskog donošenja odluka, rada u timu i sl.).

Kada je osnovan

  • osnovan  је početkom 2002. god, na podsticaj dr Dragoljuba Mićunovića , tada predsednika saveznog parlamenta. Ovaj parlament je jedan od najstarijih parlamenata u gradu. Članovi  parlament  biraju se na osnovu interesovanja koja imaju, a ne uspeha u školi, porekla, materijalnog statusa ili zato što odrasli u školi misle da oni to mogu.

Ko čini đački parlament

  • čine ga po dva predstavnika iz svakog odeljenja. Oni mogu biti izabrani tajnim ili javnim glasnjem učenika svog odeljenja, mogu ih predložiti i razredne starešine ukoliko se sa tim slaže odeljenje .

Čime se rukovodi rad parlamenta

  • Zakon o osnovoma sistema obrazovanja i vaspitanja čl. 56, 95 i 98
  • Konvencija o pravima deteta
  • Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima
  • Konvencija za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda – evropska konvencija o ljudskim pravima
  • Povelja o ljudskim i manjinskim pravima

Ko može da bude član parlamenta

pre svega učenici koji poseduju sledeće sposobnosti:

  • sposobnost timskog rada
  • sposobnost i osobine ,,vođe,,
  • sposobnost prihvatanja tuđih stavova
  • sposobnost poštovanja različitosti
  • učenik koji u razgovoru koristi ,,snagu argumenta’’ a ne ,,argument snage’’
  • sposobnost i spremnost da sasluša drugoga
  • spremnost da pomogne drugome
  • sposobnost da voli sebe ali i druge
  • jednom rečju učenik koji svojim ponašanjem i školskim uspehom doprinosi ugledu škole

Ko još čini parlament

  • čini ga predsednik, potpresednik, sekretar
  • svi zainteresovani učenici, nastavnici, roditelji i ostali  koji mogu da doprinesu radu parlamenta i njegovoj pozitivnoj prezentaciji

Parlament čine:

  • predsednik
  • potpredsednik
  • sekretar
  • koordinatori godina
  • razni odbori (za žurke, sportske turnire, saradnju sa drugim parlamentima i školama…)

Kojim aktivnostima se parlament bavi

  • po čl. 95 Zakona o osnovama sistema  obrazovanja  i vaspitanja
    • daje mišljenje i predloge stručnim organima škole, školskom odboru, savetu roditelja i direktoru škole o pravilima ponašanja u školi, Godišnjem programu rada, Školskom razvojnom planiranju, slobodnim i van nastavnim aktivnostima, učešću na sportskim i dr. takmičenjima i organizaciji svih manifestacija učenika u školi i van nje
    • razmatranje odnosa saradnje učenika i nastavnika, vaspitača ili stručnih sardnika
    • obaveštava učenike o pitanjima od posebnog značaja za njihovo školovanje
  • program parlamenta čini sastavni deo Godišnjeg programa rada škole
  • ima mogućnost udruživanja u zajednicu
  • daje mišljenje i predloge stručnim i drugim organima škole o organizaciji  života  i rada učenika u školi
  • obaveštava učenike o pitanjima  od posebnog značaja za njihovo školovanje
  • program parlamenta čini sastavni deo godišnjeg programa rada škole
  • omogućava udruživanje u zajednicu
  • izrada statuta i pravilnika učeničkog parlamenta
  • obuka učenika za rad u parlamentu u vidu različitih edukacija
  • humanitarne akcije koje se ostvaruju u saradnji sa drugim parlamentima i pomažu one kojima je pomoć najpotrebnija
  • gostovanje u medijima u cilju afirmisanja škole
  • organizovanje školskih turnira u fudbalu
  • pokrenuta je inicijativa za školski razglas
  • učestvovanje u organizacije proslave za kraj školske godine maturanata
  • organizacija maturske eskurzije
  • uređivanje učionica (potpuno sređene  i okrečene)
  • pisanje pravilnika o učeničkom ponašanju-sa posebnom tačkom o pravdanju časova dobrotvornim radom
  • organizovanje kulturnih manifestacija (svirki, predstava…)

Pomoć u radu parlamenta

  • nastavnici
  • Savet roditelja
  • Školski odbor
  • pedagoško-psihološka služba
  • direktor škole

Dobrobit od učešća u radu parlamenta

  • članovi parlamenta i svi ostali u školi imaće osećaj da rade nešto vredno, kako za njih lično tako i za širu zajednicu
  • svaki pojedinac u okviru parlamenta i u školi  rašće i razvijaće se ostvarujući svoje stvaralačke kapacitete
  • biće puno konstruktivnih ideja i rešenja – ljudi su mnogo pametniji, kada rade zajedno
  • vizija se kreira, deli i čuva na svim nivoima, zajednička je i inspirišuća
  • svi će biti upoznati sa dešavanjima na različitim nivoima i imaće svest o tome kako njihova individualna akcija deluje na druge i celu organizaciju/tim
  • stvoriće se klima saradničkih odnosa, kako među mladima, tako i među  nastavnicima koja ima zajednički cilj – da svima bude bolje
  • razviće se pristup bavljenja rešenjima, a ne problemima
  • prestaće da postoje teme o kojima se ne može diskutovati, problemi koji se zajednički ne mogu rešiti
  • izgradiće se partnerski odnosi, stvoriće se uzajamno poštovanje i poverenje
  • svi članovi školske zajednice (mladi i odrasli) slobodno će se isprobavati, preuzimati rizike i otvoreno procenjivati ostvarene rezultate

 

Predsednik đačkog parlamenta: Nikola Radošević IV-5

Potpredsednik đačkog parlamenta: Uroš Mikić III-4

Sekretar đačkog parlamenta: Bojana Bokinjac  IV-5

Koordinator đačkog parlamenta: Mirjana Mančić, profesor