Prezentacija parlamenta (.ppt download)
Vesti:
Naše učenice Sara Obućina (III) i Ada Lomić (II razred), članice Učeničkog parlamenta Četvrte gimnazije, 14.4.2018.god. prisustvovale su skupu “Dani demokratske kulture” održanom u Zemunskoj gimnaziji….(IZVEŠTAJ…)
Učenički parlament je telo koje treba da:
- zastupa interese svih učenika u školi
- opšti interes koji doprinosi boljitku pojedinaca i škole u celini
- ima lidersku ulogu u školi.
Šta je potrebno da bi parlament funkcionisao:
- da ima definisanu viziju, ideju o tome šta i kako treba da se promeni da bi se stvorio kvalitetan pomak i u skladu sa očekivanjima većine učenika i nastavnika u školi.
- učenički parlament treba da se organizuje kao tim, a u isto vreme da se prema školi u celini (posebno u odnosu na učenike) odnosi kao prema timu/zajednici.
- da razvija veštinu saradnje sa drugima, sinergetskog donošenja odluka, rada u timu i sl.).
Kada je osnovan
- osnovan је početkom 2002. god, na podsticaj dr Dragoljuba Mićunovića , tada predsednika saveznog parlamenta. Ovaj parlament je jedan od najstarijih parlamenata u gradu. Članovi parlament biraju se na osnovu interesovanja koja imaju, a ne uspeha u školi, porekla, materijalnog statusa ili zato što odrasli u školi misle da oni to mogu.
Ko čini đački parlament
- čine ga po dva predstavnika iz svakog odeljenja. Oni mogu biti izabrani tajnim ili javnim glasnjem učenika svog odeljenja, mogu ih predložiti i razredne starešine ukoliko se sa tim slaže odeljenje .
Čime se rukovodi rad parlamenta
- Zakon o osnovoma sistema obrazovanja i vaspitanja čl. 56, 95 i 98
- Konvencija o pravima deteta
- Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima
- Konvencija za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda – evropska konvencija o ljudskim pravima
- Povelja o ljudskim i manjinskim pravima
Ko može da bude član parlamenta
pre svega učenici koji poseduju sledeće sposobnosti:
- sposobnost timskog rada
- sposobnost i osobine ,,vođe,,
- sposobnost prihvatanja tuđih stavova
- sposobnost poštovanja različitosti
- učenik koji u razgovoru koristi ,,snagu argumenta’’ a ne ,,argument snage’’
- sposobnost i spremnost da sasluša drugoga
- spremnost da pomogne drugome
- sposobnost da voli sebe ali i druge
- jednom rečju učenik koji svojim ponašanjem i školskim uspehom doprinosi ugledu škole
Ko još čini parlament
- čini ga predsednik, potpresednik, sekretar
- svi zainteresovani učenici, nastavnici, roditelji i ostali koji mogu da doprinesu radu parlamenta i njegovoj pozitivnoj prezentaciji
Parlament čine:
- predsednik
- potpredsednik
- sekretar
- koordinatori godina
- razni odbori (za žurke, sportske turnire, saradnju sa drugim parlamentima i školama…)
Kojim aktivnostima se parlament bavi
- po čl. 95 Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja
- daje mišljenje i predloge stručnim organima škole, školskom odboru, savetu roditelja i direktoru škole o pravilima ponašanja u školi, Godišnjem programu rada, Školskom razvojnom planiranju, slobodnim i van nastavnim aktivnostima, učešću na sportskim i dr. takmičenjima i organizaciji svih manifestacija učenika u školi i van nje
- razmatranje odnosa saradnje učenika i nastavnika, vaspitača ili stručnih sardnika
- obaveštava učenike o pitanjima od posebnog značaja za njihovo školovanje
- program parlamenta čini sastavni deo Godišnjeg programa rada škole
- ima mogućnost udruživanja u zajednicu
- daje mišljenje i predloge stručnim i drugim organima škole o organizaciji života i rada učenika u školi
- obaveštava učenike o pitanjima od posebnog značaja za njihovo školovanje
- program parlamenta čini sastavni deo godišnjeg programa rada škole
- omogućava udruživanje u zajednicu
- izrada statuta i pravilnika učeničkog parlamenta
- obuka učenika za rad u parlamentu u vidu različitih edukacija
- humanitarne akcije koje se ostvaruju u saradnji sa drugim parlamentima i pomažu one kojima je pomoć najpotrebnija
- gostovanje u medijima u cilju afirmisanja škole
- organizovanje školskih turnira u fudbalu
- pokrenuta je inicijativa za školski razglas
- učestvovanje u organizacije proslave za kraj školske godine maturanata
- organizacija maturske eskurzije
- uređivanje učionica (potpuno sređene i okrečene)
- pisanje pravilnika o učeničkom ponašanju-sa posebnom tačkom o pravdanju časova dobrotvornim radom
- organizovanje kulturnih manifestacija (svirki, predstava…)
Pomoć u radu parlamenta
- nastavnici
- Savet roditelja
- Školski odbor
- pedagoško-psihološka služba
- direktor škole
Dobrobit od učešća u radu parlamenta
- članovi parlamenta i svi ostali u školi imaće osećaj da rade nešto vredno, kako za njih lično tako i za širu zajednicu
- svaki pojedinac u okviru parlamenta i u školi rašće i razvijaće se ostvarujući svoje stvaralačke kapacitete
- biće puno konstruktivnih ideja i rešenja – ljudi su mnogo pametniji, kada rade zajedno
- vizija se kreira, deli i čuva na svim nivoima, zajednička je i inspirišuća
- svi će biti upoznati sa dešavanjima na različitim nivoima i imaće svest o tome kako njihova individualna akcija deluje na druge i celu organizaciju/tim
- stvoriće se klima saradničkih odnosa, kako među mladima, tako i među nastavnicima koja ima zajednički cilj – da svima bude bolje
- razviće se pristup bavljenja rešenjima, a ne problemima
- prestaće da postoje teme o kojima se ne može diskutovati, problemi koji se zajednički ne mogu rešiti
- izgradiće se partnerski odnosi, stvoriće se uzajamno poštovanje i poverenje
- svi članovi školske zajednice (mladi i odrasli) slobodno će se isprobavati, preuzimati rizike i otvoreno procenjivati ostvarene rezultate
Predsednik đačkog parlamenta: Nikola Radošević IV-5
Potpredsednik đačkog parlamenta: Uroš Mikić III-4
Sekretar đačkog parlamenta: Bojana Bokinjac IV-5
Koordinator đačkog parlamenta: Mirjana Mančić, profesor